16.1.13

Portes de Tetuan | Bab Remuz

Bab Remuz (باب الرموز) o 'la porta dels signes' és una de les famoses portes de Tetuan. S'obri cap al sud. Es va construir durant el desenvolupament urbanístic del barri Rabad Sefli (الربض السفلي), durant la primera part del segle XVI. Sembla que el nom deriva de la família antiga d'origen andalús que posseïa els terrenys que donaven a la porta.

També se'n deia puerta de la Luneta, perquè dóna a aquest carrer. Quan la primera colonització espanyola, els forasters li van donar el nom de puerta de los Reyes Católicos.

És l'única porta per la qual passen cotxes.

Tal com s'ix

Tal com s'entra

6 comentaris:

  1. M'encanta aquesta sèrie sobre les portes de la medina.
    Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara hem de fer fotos a algunes portes!

      Elimina
  2. Hi havia un blog de portes obertes, hauries triomfat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un bloc de portes obertes? Què és això? M'agradaria veure-ho! A mi encara em queden unes quantes fotos de portes (fetes i per fer), així que espero que t'agraden...

      (Ei, ja estic triomfant: et tinc de lectora fidel!)

      Elimina
  3. Com el meu d'espills, però de portes :D Ara ja no és així, però si mires sobretot el primer any n'hi ha un munt, se l'hi podien enviar, ara ja no les penja (n'hi vaig enviar, però a l'última em va dir que el projecte ja no seguia): http://unasortidadigna.blogspot.com.es/. Jo et segueixo als 2 blogs :D l'altra cosa és que no comenti sempre ^^

    ResponElimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.