23.3.13

Festival de Cinema


Avui comença el 19è Festival de Cinema Mediterrani de Tetuan. El programa complet encara no està penjat (l'any passat va arribar un parell de dies després de la inauguració, per cert), però segons la pagina web hi haurà més de 90 pel·lícules de 16 països, no tots mediterranis, i s'esperen més de 50.000 espectadors. No sé si n'hi haurà tants, potser sí. L'any passat vaig ser-hi per casualitat, i vaig comprovar que sí que dóna un cert ambient cultural a la ciutat. 

Una altra qüestió que em va sobtar és que era impossible saber per endavant la llengua de cada projecció. En fi, el que realment em va sobtar és que a tothom li donava igual. Així que durant la setmana del festival vaig veure, si no ho recordo malament: una pel·lícula espanyola en espanyol subtitulada en francès; tres en àrab (libanesa, síria i egípcia): una d'elles subtitulada en francès, una altra en anglès i una sense subtitular; i una en francès subtitulada en àrab. Però em consta que almenys una pel·lícula la van passar subtitulada en alemany (?!).

Actualització 25/03/2013: Per parlar, enguany al programa indica si les pel·lícules (algunes) són subtitulades. Encara no n'he vista cap... ho compliran?

4 comentaris:

  1. Hi ha moviment cultural a Tetuán, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sembla que sí, que la universitat (a Tetuan i a Martil) i sobretot l'escola de Belles Arts li dóna certa vida. La veritat és que encara no estic tant integrada a la ciutat com per assabentar-me de tantes coses. De vegades dóna la impressió que en qualsevol activitat et trobes la mateixa temps.

      El Festival de Cinema l'any passat em va semblar tot un esdeveniment. Com que el centre és menut i tothom passa pels mateixos carrers, feia la impressió que hi havia actors i directors per tot!

      Elimina
  2. Espero que els seients siguin còmodes, així, si et passen una V.O. que no entens, sempre pots aprofitar per a fer una becaina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ;) I tant!
      Però sempre s'entén alguna cosa...

      Elimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.