31.3.13

Zéro - زيرو



Zéro (زيرو), del director Nour-Eddine Lakhmari (potser algú haja vist Casanegra) ha estat el gran èxit del Festival de Cinema (premi del públic, premi especial del jurat i premi al millor actor: Younes Bouab). 

És una pel·lícula, més que de lladres i serenos, de policies i corruptes. De prostitutes, peixos grossos i fins i tot un tatuador. Potser l'argument podria transcórrer en qualsevol gran ciutat del món, però els tocs d'humor, com l'escena que a fet furor per la xarxa i fins i tot a la prensa seria (per exemple)... només poden ser marroquins!

نعمل بو لعالم

NB L'escena en qüestió no la pengem perquè potser els espatllaria la pel·lícula.

2 comentaris:

  1. Et va agradar? val la pena? això que dius que podria transcórrer a qualsevol gran metropoli, és per què no hi ha cap tret diferenciat que la situï a Marroc? la ciutat què és Casablanca?
    Vaig veure Casanegra....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deia que pot passar a qualsevol ciutat perquè conta una història (i mostra un món) de corrupció, drogues, prostitució... que probablement existeix arreu. Però la pel·lícula, sí, transcorre a Casablanca.

      Sí que em va agradar. Tot i que no puc dir que siga la meua pel·lícula "favorita", sí que te la recomano. Em va agradar més la part de relacions familiars (el policia amb son pare... té punts de comèdia) que l'aventura en sí. També em va agradar l'experiència de veure-la al Marroc en un cinema de gom a gom i veure les reaccions del públic...

      Ja em contaràs què et sembla!

      Elimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.