14.7.14

El nostre datiler de confiança

Alguns turistes que vénen al Marroc es queixen molt de les estafes. Fins i tot és fàcil trobar a Internet guies d'estafes al Marroc. Cert que hi ha molta gent que intenta estafar els turistes. Tanta com gent que no, i com turistes als quals els agrada que els estafen: així ho poden contar i, per què no?, reafirmar-se en els prejudicis que tenien abans de vindre i en la imatge del Marroc de camells i regateig.

Hi ha estafes molt subtils que, de vegades, fa riure més que enfadar. Com els pots de xampú reomplits, o fins i tot de pasta de dents (s'ha de reconèixer que hi ha faena al darrere!). 

Però també hi ha gent que el que vol és, simplement, vendre i fidelitzar la clientela. A Tetuan l'única manera d'aconseguir bons preus és esdevenir client. Per això ocorren coses com que acaba vostè tenint un datiler de confiança.



Ací dalt arriben pocs dàtils del sud del Marroc, i la majoria dels que hi vénen són de Tunísia. Però de vegades servidors necessiten dàtils de qualitat (que costen tres vegades més). La setmana passada em vaig atansar al nostre proveïdor de qaxqxa i li'n vaig demanar. Me'ls hagués pogut vendre i, probablement, jo no hauria notat gaire diferència. Però la seua consciència li ho va impedir perquè es veu que no eren frescos del tot. El que va fer fou preguntar-li ell al venedor del costat si tenia "dàtils del Marroc excel·lents". I li'ls vaig comprar al veí!



Tot i això, i encara que no em vaig endur res més, el nostre datiler forever em va fer un regalet:

4 comentaris:

  1. Suposo que el regalet es per a acompanyar els dàtils, oi? A mi M'encanten amb figues seques.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ací és tradicional acompanyar-los amb llet (per exemple, al ramadà, per trencar el dejuni).

      Elimina
  2. Que mono el teu datiler! i honrat!

    Els dàtils del sud, acabats de recollir de les palmeres, són una delícia....els darrers anys he acostumat a visitar el Marroc a l'agost i el setembre, bona època de recollida de dàtils frescos, i me n'emporto una caixa sencera!!!! llàstima que em durin tan poc! Per sort, a Barcelona he descobert un parell de llocs que en tenen.....tot i que no són massa barats....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ací, curiosament, els dàtils del sud del Marroc són caríssims. La majoria del que es pot trobar al mercat és de Tunísia (que no són roíns, eh?).

      Elimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.