30.3.15

Dubtes pasquals

Església de Nsta. Sra. de las Victorias (1919)
al centre deTetuan

Conversa entre el jove Mouhssine i la meitat d'Un puntal d'Hèrcules:

—Pasqua és molta festa a Espanya, no?
—Mmm... Sí.
—I què se celebra?
—És una festa una mica trista, perquè es mor Al·là.
—Es mor Al·là?!?
—Sí. No. Bé, es mor el seu fill.
—Es mor el fill d'Al·là?!?
—Sí. I al cap de tres dies ressuscita.
?!?

Tot és més senzill quan s'explica bé, veritat?

—I per què es mor?
—El maten.
—Maten el fill d'Al·là?!?

A aquest noi li agafarà un jamacuco, si segueix preguntant!

—I el maten tots els anys, o només enguany?

12 comentaris:

  1. Totes les religions sonen molt surrealistes quan s'han d'explicar.

    Bé, amb el pastafarisme no passa, amb aquesta tot es lògic i creïble.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Surrealista? No ho veus tot plegat coherent i natural?

      Elimina
  2. Explicat així, a orelles del pobre noi, això sona com una blasfèmia de les grosses. No m'estranya que es posi així. Això és bàsicament el que celebrem aquests dies per aquí, però jo prefereixo prendre-m'ho com unes vacances... curtes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja, explicat així... Però és el que hi ha, no?
      Ací hi ha tants turistes pel carrer, aquesta setmana, que també semblen vacances.

      Elimina
    2. Jo vaig haver-ho d'explicar als companys de classe d'anglès orientals perquè vaig dir que em venia a visitar la família... Però vaig començar pel final, per la Resurrecció, perquè això sí que és festa alegre i no van entendre-ho gaire...

      Elimina
    3. Però si és tan senzill...! ;-)

      Elimina
  3. El noi té motius per exclamar-se. És una història surrealista, per més acostumats que hi estiguem

    ResponElimina
  4. Anit, tot veient els natzarens en processó, em preguntava com li podria explicar al meu nebot de cinc anys i educació laica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I has trobat la manera? Perquè Mouhssine encara està per entendre-ho...

      Elimina
  5. Pel twitter deien que per què va ressuscitar al cap de 3 dies si de divendres a diumenge només han passat 2 dies. Al final van dir que devia ser perquè els romans no coneixien en número zero i havien de començar a comptar per l'1. Tot i que no em convenç gaire perquè aquesta gent feia aqüeductes i construccions complexes i no podien ser tan burros fent càlculs.

    El més divertit és que cada any ressuscita un diumenge diferent. Que dius "és perquè feien servir el calendari lunar?" però en canvi neix sempre un 25 de desembre.

    També és molt curiós que neixi un 25 de desembre i els anys comencin a comptar a partir de l'1 de gener. L'any 1 dC va durar només 6 dies?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que hi ha una explicació per a aquestes petites qüestions, home de poca fe.

      Elimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.