28.9.15

La medina de Rabat


Bab El-Had (باب الحد) és una de les portes que donen accès a la medina de Rabat. Hi ha poques medines al Marroc que hagen patit tan poques modificacions com aquesta des que es van crear (la més important, la construcció d'un mercat cobert a l'estil europeu a principis del segle xx), ni que tinguen les murades tan ben conservades.

Carrer Jirari
No hi ha guia ni web que no recorde que aquesta "no és com les medines de Fes i de Marràqueix". Els turistes estrangers s'ho creuen, troben que això ha de ser negatiu, i no hi van. És un lluç que es mossega la cua: al final, la impressió de la medina és diferent, precisament, perquè no hi ha molts turistes. Tampoc marroquins, perquè els turistes marroquins, en general, prefereixen les parts noves de les ciutats.


En fi, que la medina de Rabat, evidentment, no compleix els estàndards prototípics marroquins: està molt neta, comença a funcionar molt d'hora, és tranquil·la (fins i tot silenciosa), els venedors no maregen, i no és tan fàcil perdre-s'hi. No hi vaja.

9 comentaris:

  1. Quan vaig anar al Marroc no vaig passar per Rabat, vist el que dius ja vaig fer-ho bé, quina merdeta de medina es una medina que no sembla una medina?!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada que me'n faces cas, ni que siga amb caràcter retroactiu.

      Elimina
  2. Sóc enemiga de les aglomeracions, jo hi aniria de cap.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs t'hauràs de botar gran part del Marroc...!

      Elimina
  3. Llavors sí que és cert que no és com les altres medines, el que passa que no en el sentit que la gent ho sol entendre...

    ResponElimina
    Respostes
    1. És la impressió que ens va fer, almenys.

      Elimina
  4. A q no saps qui hi va anar...? :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. No me'n recordava. Però no m'estranya... :)

      Elimina
  5. Caram, doncs quan en una guia trobo una anotació així de seguida em pica la curiositat. Fins i tot pensava que era una tècnica de perssuasió.

    ResponElimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.