20.3.17

Ni fred ni calor


Ara que la primavera arriba i no arriba, un dia sí i un dia no o, tal com funciona l'Estret, una hora sí una hora no, es passa el dia posant i traent la jaqueta... excepte a Tetuan. Açò és 100% fiable: si veu algú a Tetuan amb la jaqueta a la mà, no és de Tetuan, garantit. Probablement, ni del Marroc.

És un fenomen curiós: tan indecisa com és la gent en general, un cop han decidit posar-se la jaqueta, o la gel·laba de llana, o el que siga, ho duen posat tot el dia, tant si plou com si fa sol. De la sèrie Misteris absurds de Tetuan.

Per confirmar que no era una paranoia, ho vam preguntar a dos nadius:

— No ho havia pensat, però tens raó: a Tetuan no veuràs mai ningú amb la jaqueta a la mà.
— Ningú, ningú? Mai?
— Seria molt estrany, la veritat.
— I per què?
— Ah, això ja no ho sé, però és així.
— [?????!]

La darrera persona, però, ens va tranquil·litzar:

— No et preocupes, que si tu vols dur la jaqueta a la mà, ningú no et dirà res.


4 comentaris:

  1. La frase tranquil·litzadora final es molt d’agrair

    ResponElimina
    Respostes
    1. Imagina't! Ja em veia amagant la jaqueta en una bossa de plàstic (que també estan prohibides, glups!)

      Elimina
  2. Doncs què vols que et digui, a mi em molesta molt portar la jaqueta a la mà, per això és més probable que vagi massa fresc que massa abrigat. Si porto alguna bossa potser me la penjo d'allà, però si no, de vegades no me la trec per no portar-la a la mà precisament. Així que per una vegada em sento proper a la gent de Tetuan! Si ara em dius que mai de la vida fan servir paraigües, potser em replantejaré la meva opinió sobre el país!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Però si has eixit de casa amb 10 graus i a migdia n'hi ha 25... continues amb la jaqueta posada? No és tan fàcil ser de Tetuan, eh? Pensa que a la cinquena generació encara no t'hi consideren...

      Elimina

Gràcies per vindre. Tots els comentaris són benvinguts, i a més de franc.